dinsdag 6 augustus 2013

Duurzame dinsdag warmte

Ik ben niet echt een zomermens. Ik blijf verbranden elke keer als ik buitenkom en ik kan niet tegen de hitte. En ik denk niet dat ik de enige ben want veelmensen hebben thuis een ventilator of zelfs, een airconditioning. Allemaal extra elektriciteitsverbruik dus niet echt duurzaam. Een koude douche kan ook verkoelend zijn maar dat is weer waterverspilling.

Hoe afkoelen op hete dagen?
  • Rolluiken zijn geweldig. In de winter houden ze de warmte binnen en in de zomer buiten. Gewoon een klein beetje openen voor wat lichtinval en het blijft heerlijk koel binnen. (Spijtig genoeg heeft mijn appartement dat niet) 
  • Als je geen rolluiken hebt kan je proberen een koele luchtstroom tot stand te brengen. 2 ramen tegenover elkaar openen werkt het beste.Als het buiten amper waait werkt dit wel niet 
  • Een lekker ouderwetse waaier. Af en toe wat bijwaaien en het ziet er nog leuk uit. Nog beter is natuurlijk als je iemand vindt die voor jou waait. Vriendje lachte eens toe ik dat voorstelde
  • Als je geen waaier hebt werkt een stuk karton natuurlijk ook uitstekend
  • Ik heb ook mijn warmwaterkruik terug bovengehaald. Niet om te vullen met warm water maar om gevuld in de diepvries te leggen. Koelt ook lekker af. Je kan ook van die koelboxelementen gebruiken of gewoon een fles. ps: wel hetzelfde water terug invriezen.
  • Veel drinken is belangrijk. Ik heb altijd een fles met kraantjeswater in de koelkast staan.
  • Zwemmen kan verfrissend zijn maar probeer te kiezen voor een natuurlijke zwemplaats zoals een meer, rivier, vijver ipv een verwarmd buitenzwembad.
  • En: "Het is te warm." vind ik een goed excuus om bepaalde karweitjes niet te doen. Poetsen bijvoorbeeld. Daar ga je nu teveel van zweten ;-)

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Als je zelf nog leuke tips hebt, laat het weten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...