donderdag 17 maart 2016

Kokosgranola

Een aantal weken geleden heb ik mijn voorraadkast opgeruimd waarin in onder andere kokoschips vond die al over de datum waren (die waren achterin gevallen). Iets nadien kwam ik bij "Ma vie en vert" kokosgranola tegen en kwam dat in mijn mentale to-do-lijstje te zitten. Nu heb ik het eindelijk eens mijn versie van kokosgranola gemaakt.
Je kan granola in de oven maken maar ik verkies een pan. Zo verbruik je minder energie, is het sneller klaar en vergeet je niet dat er nog iets in de oven staat. ;-)

Voor een grote pot

  • 3 lepels kokosolie 
  • 2 lepels agavesiroop  
  • 80gr speltvlokken 
  • 40gr amarant 
  • 40gr havermout 
  • 40gr kokoschips 
  • 20gr cacao nibs
  1. Smelt de kokosolie in een grote pan en roer er de agavesiroop onder. Zet het vuur een beetje zachter
  2. Voeg de speltvlokken toe en bak al roerend een paar minuten.
  3. Voeg de amarant en de havermout toe en blijf roeren.
  4. Voeg na ongeveer 5 minuten de kokoschips toe en pak nog een minuutje of 2 terwijl je regelmatig roert.
  5. Haal uit de pan en roer er de cacao nibs door. Bewaar in een luchtdichte pot. Blijft een week of 3 goed.
  6. Lekker met plantaardige melk of yoghurt 
OPMERKINGEN
  • agavesiroop kan je vervangen door iets anders zoet en kleverig (vb ahornsiroop)
  • Geen speltvlokken of amarant? Gebruik dan gewoon meer havermout
  • Je kan de cacao nibs ook weglaten maar ik vind het super lekker erdoor
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...