zaterdag 5 maart 2016

Banaansoftijs met kokos

Vandaag eens een lekker snel receptje met maar 2 ingrediënten en toch goddelijk lekker. Je moet alleen een beetje voorbereid zijn.
Bevroren banaan heb ik meestal wel in de diepvries liggen en kokosmelk stond in de koelkast en moest eigenlijk stilaan op. Het resultaat? Een heerlijk softijsje.


Voor 2 porties
  • 2 bevroren bananen
  • 100gr koude kokosmelk
  1. Snij de bananen eventueel in 4
  2. Doe alles in de blender en mix tot een gladde massa
  3. Verdeel snel over 2 kommetjes en geniet er meteen van.
OPMERKINGEN
  •  Ik snij de banaan al in stukken voor ik ze invries
  • Ik gebruikte hier de kokosmelk van Oxfam wereldwinkel maar ik gok dat het met andere merken ook wel lukt. 
  • Eventueel kan je ook cacaopoeder er door roeren ofzo maar zet dit klaar voor je begint. 
  • Je ziet soms ook recepten voor ijs met enkel bananen maar dat kan mijn blender toch niet aan.

2 opmerkingen:

  1. Wat simpel! Het klinkt heel lekker, misschien iets voor dit weekend om te proberen. Ik heb ook altijd wel een paar bevroren bananen in de vriezer en kokosmelk in huis.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...