maandag 12 mei 2014

Pasta warmoes

Voor de tweede keer zat er warmoes in mijn groentepakket dus ik heb het gisteren ook voor de tweede keer klaargemaakt, samen met tomaatjes en courgette uit hetzelfde pakket.
Het is een supermakkelijk gerecht dat je in een kwartier klaar hebt. Sneller dan een diepvriespizza of een afhaalmaaltijd dus. Ideaal voor een zondagavond dus, en als lunch op een maandag.
Ik gebruikte speltpasta die ik in Duitsland gekocht had. Qua smaak proef je eigenlijk geen verschil. Zelf pasta maken ga ik toch ook nog eens een keer proberen



Voor 3 porties
  • 120gr pasta 
  • 300gr warmoes
  • 2 tomaatjes
  • 1 kleine courgette
  • 1 ui
  • 2 teentjes look
  • 10 zwarte olijfjes
  • olijfolie
  • peper en zout
  1. Kook de pasta zoals aangegeven op de verpakking
  2. Snipper de ui en de look
  3. Verhit wat olijfolie in een pan en fruit de ui en de look
  4. Snij de warmoes in reepjes en doe bij de ui
  5. Was de courgette, snij in blokjes en voeg toe
  6. Doe hetzelfde met de tomaat
  7. Snij de olijfjes fijn en voeg ook toe.
  8. Laat een paar minuutjes op het vuur staan
  9. Kruid af met wat peper en zout
  10. Serveer de pasta met de warmoes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...