vrijdag 9 mei 2014

Smeuïge muesli

Ik had een plan, ik ging mueslirepen bakken. De oven stond aan, de olie werd gesmolten en de rest van  ingrediënten klaargezet. Toen kreeg ik een ingeving, laat ik er een appel doordoen. Langs de ene kant geen goed idee want nu was het mengsel te droog voor lekkere koeken, langs de andere kant geweldig want nu kreeg ik iets anders. In plaats van een gezond tussendoortje werd het een makkelijk ontbijt waarbij je geen yoghurt of melk nodig hebt.


Voor 4 porties
  • 100 gr suikervrije muesli (of een eigen mengeling van vb havervlokken, gehakte noten en gedroogd fruit)
  • 30gr kokosolie
  • 20gr ahornsiroop
  • 1 appel
  1. Verwarm de oven voor op 10C
  2. Was de appel, verwijder het klokhuis en snij in blokjes
  3. Doe de kokosolie met de ahornsiroop in een pannetje en zet op een heel zacht vuurtje
  4. Als de olie gesmolten is roer je er de stukjes appel door, laat nog  minuten op het zachte vuurtje staan en roer.  
  5. Haal van het vuur en roer er de muesli door
  6. Verdeel dit mengel over een ovenschaal of cakevorm
  7. Zet ongeveer 15 minuten in de oven
  8. Laat afkoelen
  9. Eet zo of meng er yoghurt of notenmelk door
  10. Bewaar in een afgesloten doos (enkele dagen houdbaar)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...