maandag 19 mei 2014

Abrikoos banaanmuffin project 1001

Tijd voor nummer 657 van project 1001: abrikoos banaan muffin. Ik had nog een goed rijpe banaan in huis en ik had goede gedroogde abrikozen gevonden. Ze zien er bruin misschien minder smakelijk uit dan oranje maar ze zijn vel beter voor je.De oranje abrikozen zien er zo mooi uit omdat ze gezwaveld zijn. De bruine zijn niet gezwaveld en verkleuren daarom bij het drogen.

Voor 9 cakejes
  • 40gr kokosolie
  • 140gr speltmeel
  • 5gr (wijnsteenzuur)bakpoeder
  • snufje zout
  • 30grgeraspte kokos
  • 50gr gedroogde abrikoos
  • 1 rijpe banaan 
  • 3a 5 lepels (noten)melk
  • 1 lepel lijnzaad + 3water

  1. Verwarm de oven voor op 200C
  2. Zet de kokosolie in (of op) de oven om te smelten
  3. Meng het lijnzaad met het warme water
  4. Snij de abrikoos in stukjes
  5. Meng het meel, het bakpoeder,de gedroogde kokos,de abrikoos en het zout
  6. Pureer de banaan en meng met3 a 5 lepels melk (je moet een totaal mengsel hebben van ongeveer 125 a 150ml)
  7. Meng het lijnzaad, de banaanpuree en kokosolie door de droge ingrediënten
  8. Doe het deeg in muffinvormpjes
  9. Zet ongeveer 15 minuten in de oven
  10. Laat afkoelen

2 opmerkingen:

  1. Hoi, dit lijkt me een lekker recept. Ik heb alleen een vraagje. Moet 5 gr. gedroogde abrikoos geen 50 gr. zijn? Het lijkt mij anders zo weinig.
    Groetjes, Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. OEi, je hebt gelijk. Met 5gr doe je inderdaad niet veel. Ik pas het direct aan.

      Verwijderen

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...