dinsdag 20 mei 2014

Koude slasoep

Met het warme weer heb ik zin in gazpacho maar dat is meer voor in het tomatenseizoen. In mijn groentepakket van vorige week zat kropsla en deze week zat er eikenbladsla in. Maar die van vorige week was nog niet eens op. Sla invriezen is niet echt een optie dus besloot ik gewoon om slagazpacho te maken.



Voor 4 porties
  • ongeveer 300gr sla
  • een halve ui (of iets minder)
  • een teentje knoflook
  • 300ml water
  • peper en zout
  • een klein stukje gember
  1. Was de sla,snij in grove stukken en doe in de blender
  2. Pel de look en de knoflook, snij in 4 en doe bij de sla
  3. Schil  de gember en doe ook in de blender
  4. Doe het water erbij en blend tot er geen stukken meer inzitten
  5. Smaak af met peper en zout
  6. Serveer direct of bewaar in de koelkast
OPMERKINGEN
  • als je toevallig pijpajuin (Lente-ui in mooi Nederlands) hebt liggen is dit leuk om als natuurlijk rietje te gebruiken. 
  • Je kan de soep als voorgerechtje, tussendoortje of bij de lunch eten

3 opmerkingen:

  1. Ooh zo fancy dat rietje! daar had ik nog niet aan gedacht :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat was een helder moment van mij. Het dronk nog verbazingwekkend goed trouwens.

      Verwijderen
    2. Misschien ook leuk als je ooit een sapjespersoon wordt :) Super!

      Verwijderen

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...