dinsdag 27 mei 2014

Gierstsalade met harissa

Soms mag het al eens heel gemakkelijk maar lekker zijn zoals deze salade. Eigenlijk is er niets zo simpel als een salade maken en toch heb ik collega's die 's middags 8euro uitgeven aan een rauwkostslaatje of voorverpakte salades uit de supermarkt eten. Ik maak ze zelf. Meestal voor 2 dagen ineens.
Het leuke van salades is dat je volop kunt experimenteren en restjes kan opgebruiken. Elke salade is bij mij wel anders.


Hoewel ik vaak vegan eet heb ik soms toch wel eens zin in iets anders. Nu was het in lekkere verse garnaaltjes. Ik had pas 6 bio-eieren gekocht maar toen vriendje vorige week naar de winkel ging om voor mij te koken had hij die niet gezien en er nog 10 (niet-bio) gekocht. Slecht laten worden is nog erger dus deed ik ook maar hard gekookte eitjes erbij.

Voor 3 porties
  • 70gr gierstcouscous
  • 100gr garnalen
  • 2 tomaten
  • een kleine halve komkommer
  • 1 stronkje witloof
  • 2 eieren
  • enkele blaadjes sla
  • 2 lepels mayonaise
  • 1 koffielepel harissa
  • eventueel wat bieslook
  1. Kook de couscous zoals aangegeven op de verpakking
  2. Doe de eieren in een pan met net voldoende water en breng aan de kook. Laat 8 minuten koken. Haal van het vuur,giet af en laat afkoelen
  3. Was de tomatenen komkommer en snij in blokjes
  4. Was de sla en snij in reepjes
  5. Was het witloof en snij in reepjes
  6. Meng de harissa met de mayonaise en roer door de groenten
  7. Roer er de couscous en garnalen door
  8. Pelde eieren,snij in stukjes en roer ook deze door de salade. Werk eventueel af met wat bieslook
  9. Bewaar in de koelkast

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...