zaterdag 15 februari 2014

Voedselteams

Ik kocht al regelmatig biologische voeding maar wou hier toch meer aandacht aan besteden. Alleen hebben ze in veelsupermarkten niet veel buiten biologische wortelen. Ook wil ik lokaler gaan eten. Dus heb ik me aangesloten bij een plaatselijk voedselteam. Hierdoor kan ik wekelijks groenten, fruit, zuivel, eieren, vlees,... bij Limburgse boeren bestellen. En deze bestelling kan ik dan gaan ophalen. De boeren zijn ook nog biologisch of semi-biologisch.

Ik kan er ook groenten en fruitpakketten bestellen en ik denk dat ik vooral dat ga doen. Dat maakt de vraag: "wat zullen we deze week eten?" een stuk makkelijk. 
Deze week een eerste pakket (€8) gaan ophalen en het bestond uit
  • witloof
  • rode kool
  • rode bieten
  • veldsla
  • boerenkool
Voor volgende week ineens maar een nieuw pakket besteld.

Overal in Vlaanderen zijn er voedselteams dus als je interesse hebt kijk dan eens op deze website. Het aanmelden is misschien een beetje omslachtig maar het gaat snel en het is de moeite waard. Je vult het formulier op de website in en krijgt dan contactgegevens van het dichtstbijzijnde team. Je contacteert deze mensen en je maakt een afspraak. Dan krijg je alle informatie en kan je je lid worden. Vanaf dan kan je via een webwinkel bestellen en op de afgesproken dag ophalen. Eenvoudig.

1 opmerking:

  1. Hé ik ben ook enkele maanden terug begonnen met groentenpaketten bij hartenboer, de inhoud van je pakketje komt me héél bekend voor! :)
    Benieuwd naar wat jij er zoal met doet! Ik lees mee! Met de rode biet maakte ik een salade met boekweit, groene appel, geroosterde amandel, avocado, granaatappel en een sausje van honing-citroen-zwarte pepe, heerlijk (maar niet 100% lokaal natuurlijk ...)

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...