dinsdag 11 februari 2014

boekweitontbijtje met peer

Ik had nog een deel boekweit over van gisterenavond (geen idee hoeveel eigenlijk). Eten weggooien daar doen we niet aan mee. Dit is ook de reden waarom ik ontbijt en lunch niet opneem in mijn weekplanning. Zo kan ik de restjes creatief verwerken. 
Ik heb vaak havermout als ontbijt, bijvoorbeeld in overnight oats zoals deze, of een andere mengeling van (noten)melk,havermout en fruit. Ik eet soms ook havermout in ontbijtsoep of in een smoothie met banaan met ander fruit of zelfs met pompoen.

Allemaal heel gezond maar afwisseling van spijs doet eten zegt men. Daarom dat ik hier de havermout verving door her restje boekweit.'s Avonds klaargemaakt en in de koelkast gezet,'s morgens heel nieuwsgierig naar het resultaat. Maar gelukkig was het lekker.



Voor 1 portie
  • Ongeveer 3 volle lepels gekookte boekweit
  • 2 grote dadels
  • een halve conference peer
  • 1 tas (amandel)melk
  • een halve koffielepel speculaaskruiden
  1. Ontpit de dadels en snij in stukjes
  2. Was de peer en snij in stukjes (schil indien gewenst)
  3. Meng de dadels, peer en boekweit en overgiet met voldoende amandelmelk en roer er de speculaaskruiden door
  4. Zet een nachtje in de koelkast.
  5. Strooi er 's morgens indien gewenst nog wat zaadjes over en smullen maar
Zelf amandelmelk maken doe je heel makkelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...