woensdag 26 februari 2014

Pasta met venkel en forel

In mijn groentepakket zat venkel waarmee ik een snelle maaltijd wou maken. Is nog gelukt ook. En voor vandaag had ik dan een lekkere lunch.
In sommige soorten gerookte forel zitten E-nummers. Net zoals bij bepaalde zongedroogde tomaatjes. Het hangt dan van deze producten af of het eindresultaat  E-nummervrij is natuurlijk.






Voor 3 porties

  • 120gr volkorenpasta
  • 1 grote venkelknol
  • 1/2 ui
  • 2 zongedroogde tomaatjes
  • 40gr blauwe kaas (bleu d'auvergne, roquefort,...)
  •  125gr gerookte forel
  • olijfolie (of andere)
  1. Kook de pasta zoals aangegeven op de verpakking
  2. Snipper de ui
  3. Snij de venkel in stukjes en houd van ge groene takjes apart voor versiering)
  4. Snij de gedroogde tomaatjes in stukken
  5. Verhit oli in een grote pan en fruit de ui
  6. voeg de venkel toe en bak op een zacht vuurtje
  7. Roer er de tomaatjes onder
  8. verbrokkel ondertussen de kaas en voeg toe.Roer goed (houd de pan op een laag vuur)
  9. Snij de forel in stukjes en verwarm kort mee.
  10. Roer er de gekookte pasta onder en werk af met enkele venkeltakjes.
  11. Smakelijk
OPMERKING: de derde portie was niet gepland maar er was nog venkel over dus had ik nog maar eens wat pasta gekookt. Omdat het maar een klein overschotje was heb ik er een halve peer doorgemengd en ook dat was heel lekker. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...