woensdag 12 februari 2014

Jimmy's Food factory

Voor iemand die geen tv heeft kijk ik eigenlijk wel veel programma's. Alleen ga ik niet voor inhoudsloze troep maar wil ik er ook iets van opsteken. Nu heb ik weer een geweldige serie gevonden op Youtube: Jimmy's food factory. Het is een BBC-reeks waarin een landbouwer, Jimmy Doherty, supermarkt producten gaat produceren in een oude schuur. Hij maakt zelf cornflakes, smeltkaas, ...zoals ze ook industrieel gemaakt worden. Verder bezoekt hij ook allerlei fabrieken en landbouwbedrijven. 

De show is ook heel leuk gemaakt met goede liedjes en grappige experimenten. Het Doe-het-zelf-gehalte was vrij hoog waardoor vriendje het ook interessant vond. 
Toch is het zeker meer dan entertainment omdat je inzicht krijgt in technieken die bij massaproductie gebruikt worden en het doet je toch meer nadenken over industrieel voedsel. 
Elke aflevering duurt een half uurtje en ik denk dat alles wel te vinden zal zijn op youtube. Hier alvast de eerste aflevering, met (ik denk) Spaanse ondertitels. Vond geen niet ondertitelde versie ;-)



Voor een overzicht van de afleveringen kan je kijken op de BBC-website

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...