maandag 13 juli 2015

Rode bessendrankje

Een vriendin vroeg me om tijdens haar vakantie de brievenbus te legen en indien nodig de moestuin water te geven. Behulpzaam als ik ben neem ik zo'n aanbod aan, vooral omdat ik dan ook mocht oogsten en ze een aantal rode bezekesstruiken (rode bessen) heeft.
Vroeger hadden we thuis ook rode bessen of aalbessen staan. Wij aten die met suiker, of in confituur of fruitsalade. Nooit veel uit het handje omdat ze toch wat zurig zijn.
Dus ben ik braaf de bus gaan leegmaken en met een pot in de hand richting de bessen struiken gelopen. Een hele pot vol rode en roze (of zijn dat witte?) bessen gevuld.
Rode bessen in overnight oats met hazelnootmelk is best lekker. Maar nog lekkerder is dit verfrissend drankje.

Voor ongeveer 600ml
  •  200gr rode en roze bessen (zonder steeltjes)
  • 500 ml water
  1. Was de bessen en laat uitlekken
  2. Doede bessen en het water in de blender en laat maar draaien
  3. Giet het drankje door een vergiet. 
  4. Laat lekker koud worden in de koelkast en geniet
 OPMERKINGEN
  • Als je de bessensmaak nog te intens vind kan je wat water toevoegen
  • Wil je het iets zoeter? Voeg dan agave siroop ofzo toe
  • De pulp die achterblijft in het vergiet wou ik hergebruiken maar hij was vrij zuur en vol met pitjes. In de GFT-bak dus. Spijtig
Wat doe jij met rode bessen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...