dinsdag 29 september 2015

Pompoenpudding: pompoendiner gang 3

Een dessert vinden met pompoen is niet zo moeilijk, een dessert bedenken met pompoen maar zonder oven is al een veel grotere uitdaging. Gelukkig is internet je vriend en op Engelstalige website kwam ik een aantal malen pompoenpudding tegen.
De meeste recepten hadden echter ingrediënten die ik liever niet gebruik (suiker, room,...) of die ik gewoon niet in huis had of zelfs kende. Maar ik voegde vannalles samen en kwam met mijn eigen recept. Zelfs de viesneus in huis vond het zo lekker dat ik het ondertussen al eens een tweede keer gemaakt heb.
Als je al een voorraadje pompoenpuree in huis hebt is dit supersnel gemaakt.

Voor 4 porties
  • 250ml pompoenpuree 
  • 250 kokosmelk
  • 100ml water
  • 3 lepels arrowroot
  • 4 lepels ahornsiroop
  • kaneel
  • gemberpoeder
  • speculaaskruiden
  • Eventueel 2 kleine peren om te garneren
  1. Doe alles behalve de peer in een kookpot
  2. Zet op een zacht vuurtje en breng al roerend aan de kook (let vooral op dat de arrowroot niet klontert) 
  3. laat een vijftalminuutjes koken en roer regelmatig
  4. Verdeel de massa in schaaltjes en zet minstens een uurtje in de koelkast
  5. Snij de peer in schijfjes en versier er de schaaltjes mee. Bestrooi eventueel nog met wat extra kaneel.
    OPMERKINGEN
    • dit dessert alleen al is een goede reden om pompoenpuree te maken. 
    • Ik gebruikte hier kokosmelk uit de wereldwinkel. Misschien is met andere kokosmelk geen water nodig. 
    • Je moet zeker niet gierig zijn met de kruiden. Ik denk dat ik toch een theelepeltje van de speculaaskruiden en kaneel had. Van gember ietsje minder.
    • Appel i.p.v. peer lijkt me ook wel lekker
    • Is er een lekkerdere manier om groenten te eten ;-)

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten

    Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...