maandag 14 juli 2014

Maaltijdsoep

Ik had weer wat restjes in huis en eten weggooien, daar doe ik niet aan mee. Het makkelijkste om restjes te verwerken is gewoon soep maken. In dit geval een maaltijdsoep. Het is vandaag natuurlijk ook soepweer maar als ik soep maak, maak ik ineens genoeg. Het nieuwe schooljaar is nog veraf maar ik ben er wat eten betreft al helemaal klaar voor denk ik. Er zijn namelijk regelmatig van die hectische avonden waarop het er niet van komt om een gezonde lunch te maken. Dan is soep uit de diepvriezer de redding. en een maaltijdsoep is extra handig zodat ik er geen brood of crackers bij nodig heb.




Voor een grote pot (als ik met restjes werk gooi ik alles maar bij elkaar en heb ik geen idee van de hoeveelheden)
  • een halve groene selder
  • 2 wortelen
  • 1ui
  • 1 courgette
  • een restje gekookte kikkererwten
  • een overschot couscous (+ extra)
  • een beetje bruine linzen
  • peterselie
  • kruiden naar smaak
  1. Snij de groenten in kleine blokjes 
  2. Doe alles in een grote kookpot en vul aan met water
  3. Breng aan de kook en laat op een zacht vuurtje een kwartiertje doorkoken
  4. Serveer direct of laat afkoelen en vries in gepaste porties in

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...