zondag 20 juli 2014

Goulash met courgettetagliatelle

Enkele maanden geleden had ik via de voedselteams 7kg biologisch rundvlees gekocht. En die voorraad begint stilaan te slinken in de diepvries. Alleen het stoofvlees had ik nog niet gebruikt maar daar kwam  verandering in met een lekkere goulash.
Meestal eet ik goulash met aardappelen maar omdat ik nog enkel courgettes had liggen heb ik er courgettetagliatelle bij gemaakt. Op veel blogs was ik al spaghetti van courgette tegengekomen maar de meeste hadden hiervoor een speciaal snijapparaat of heel veel geduld. Ik heb geen van beide maar wel een dunschiller.

Voor 4 porties goulash
  • 500gr rundstoofvlees
  • 1 ui
  • 1 teentje look
  • 1 rood pepertje
  • 1 rode en 1 gele paprika (of andere kleur)
  • 3 grote vleestomaten
  • olie
  • peper en zout
  • paprikapoeder
  • dragon
  1. Snipper de ui en de look
  2. Verhit olie in een grote pot en fruit de ui en de knoflook
  3. Voeg het stoofvlees toe en bak rondom bruin
  4. Zet het vuur een beetje kleiner
  5. Snij de peper fijn en voeg toe
  6. Snij de paprika in blokjes en voeg toe
  7. Snij de tomaten in stukjes en doe ook bij in de pot
  8. Roer er wat kruiden door
  9. Laat een half uurtje op een zacht vuurtje pruttelen, roer af en toe
  10. Kruid af en klaar
Voor 4 porties courgettetagliatelle
  • 1 grote courgette
  • zout
  1. Was de courgette en snij met de dunschiller in repen (ze moeten niet allemaal gelijk zijn, ongelijk is 'artistieker' en vooral makkelijker natuurlijk)
  2. Doe de courgettelinten in een vergiet en bestrooi met zout
  3. Roer regelmatig eens om
  4. Laat minstens 15 minuten uitlekken 
  5. Serveer samen met de goulash
OPMERKING: Wij aten dit 2 dagen. De tweede dag hadden we de courgette gebakken in wat olie omdat vriendje het anders wat te gezond vond smaken ;-) maar ook omdat de courgette dan al wat droger was





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...