woensdag 9 juli 2014

Broccoli met snelle cashewcurrysaus

Weer een makkelijke, snelle en vooral gezonde maaltijd. De saus is echt supersnel klaar en kan ook bij andere rijstgerechten gemaakt worden natuurlijk.

Omdat er in mijn groentepakket regelmatig lente-ui zit gebruik ik dat in plaats van gewone ui. De steel van broccoli moet je zeker niet weggooien want dat is gebakken superlekker.

Rijstolie heb ik deze week voor het eerst gekocht. Ik was er al achter dat dit en olie is die zeer geschikt is voor hoge temperaturen (zoals bijvoorbeeld wokken), dat het veel goede stoffen bevat als omega 3 en 6 en anti-oxidanten en ook dat het een neutrale smaak heeft (in verhouding tot bijvoorbeeld kokosolie). EN nu was ik toevallig in de Colruyt en zag ik dat deze olie ook niet eens zo duur was. Nog geen €4,50 voor een liter. Dat is stukken goedkoper dan kokosolie. De olie was wel niet biologisch. In dit gerechtje probeerde ik het voor het eerst uit en de het was lekker. Veel meer kan ik er niet echt over zeggen.

Broccoli en rijst voor 2 personen
  • 100gr (zilvervlies)rijst
  • 1 broccoli
  • ongeveer 300gr wortelen
  • 2 lente-uitjes (of een halve gewone ui)
  • 1 teentje knoflook
  • 2 lepels rijstolie
  • peper
  • zout
  • een lepel gedroogde koriander
  1. Kook de rijst zoals aangegeven op de verpakking
  2. Snij de wortelen in blokjes en de broccoli in kleine roosjes. Snij de steel in schijfjes 
  3. Snij de lente-ui in ringen en snipper de knoflook
  4. Verhit de olie in een wokpan en voeg de look en lente-ui toe
  5. Roer er de wortelen en broccoli door en laat enkele minuten roerbakken
  6. Bestrooi met koriander, peper en zout naar smaak.
Voor 2 porties supersnelle cashewcurrysaus
  • 70gr cashewnoten
  • 150ml kokend water
  • 1 teentje knoflook
  • 1 lepel currypoeder (kerrie voor Nederlanders)
  1. Doe alle ingrediënten in de blender en laat draaien tot je een egale massa hebt
  2. Serveer warm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...