zaterdag 5 juli 2014

Balsamico appeltjes

Een voorgesneden appel meenemen is niet zo handig en ik ben iemand die geen appel uit het vuistje eet. Als kind is er zo een melktand bij mij losgekomen en sindsdien durf ik nog altijd niet goed een appel zo eten. En op het moment snijden is ook niet altijd zo handig, gelukkig heb ik een manier waardoor ik appeltjes op voorhand kan snijden en er nog lekker kan van genieten ook. Al is een verse appel volgens mij wel gezonder.
Deze appeltjes kan je zowel warm als koud eten. Ze zijn lekker gewoon zo of op brood, crackers of rijstwafels. Ook heel lekker is combinatie met gerookte ham.

Voor 1 portie
  • 1 appel
  • klein beetje arachide olie (of andere neutrale olie)
  • 2 lepels balsamicoazijn
  1. Verwijder het klokhuis uit de appel en snij in partjes
  2. Verhit de olie in een pan en doe er de appelschijfjes en de azijn bij
  3. zet op een middelmatig vuur en roer regelmatig
  4. Bak totde appel halfzacht is
  5. Haal uit de pan en eet warm of bewaar in een luchtdicht doosje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...