donderdag 17 oktober 2013

Soeptijd

Wat houd ik ervan dat het weer echt herfst is. Ik ben blij dat we zo'n wisselende seizoenen hebben.Nu kan ik weer volop soep maken. Vroeger at ik niet zo graag soep maar nu vind ik dat gewoon een geweldig manier om restjes groenten te herwerken. In de zomer maak ik al wel eens gazpacho maar geen andere soep. Wat doe ik dan met mijn restjes? Ik vries die in. En nu heb ik een eerste portie uitgehaald om soep mee te maken.

Voor 4 grote porties
  • 2 broccoli stelen
  • 2 handjes restjes geraspte wortelen
  • 2 uien (die waren wel vers)
  • 1 rode paprika
  • een halve krop ijsbergsla (uit de groentelade)
  • kruiden naar smaak. Hier peper, selderijzout,paprika en peterselie
  • 2 liter water
  1. De groenten in grove stukken snijden (broccolisteel mag iets fijner)
  2. Alles samen in een pot doen
  3.  Aan de kook brengen en dan zachtjes 15 laten koken
  4. Mixen en eventueel bijkruiden
Niet de allerbeste soep ooit maar leuk vooruitzicht voor de winter. Uiteindelijk kan je zowat alles in de soep doen. De enige combinatie die ik eens gemaakt had die niet echt lekker was: rode biet met mais.

Een stuk speltbrood erbij en je hebt een heerlijke lunch. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...