zondag 12 juni 2016

Review: Stop met klagen

Deze keer geen review van een product, een restaurant of een boek maar van een comedyshow. Nu denk je misschien: "Wat heeft dat met rotzooivrij leven te maken?" Wel het was geen gewone comedy (waar ik trouwens ook wel voor te vinden ben maar niet over blog) maar Ecocomedy.
"Stop met Klagen" is namelijk een voorstelling van Steven Vromman, ook wel bekend als de low impact man. En dat past toch wel in het thema van deze blog!



Verwacht je niet aan een saaie uiteenzetting of een hele hoop kant-en-klare tips maar aan een boeid en activerend betoog. 
Zoals de titel al zegt is de boodschap van de voorstelling heel simpel: Stop met klagen maar doe iets. Aan de hand van een tiplied, kleine helden, goedkope moppen, doordachte ideeën en grappige verhalen komt deze boodschap nog goed aan ook. Hij neemt niet enkel de consumptiemaatschappij onder vuur maar legt wel op een leuke manier ook enkele minder mooie kantjes van "ecologische mensen" bloot.
de voorstelling laat je nadenken over je eigen inzet en impact en motiveert je om toch meer actie te ondernemen.

Veel zaken klinken "bewuste mensen" wel bekend in de oren maar door de goede opbouw van de show, met leuke wendingen, veel afwisseling en zelfs muzikale intermezzo's  blijft het boeiend.  
Natuurlijk zijn er grappigere comedy shows maar gezien de inhoud vind ik dit zeker een must see








Ik zag deze voorstelling vorige zondag in de prachtige omgeving van Domein Kiewit bij Hasselt. Hij was daar op de ledendag van Voedselteams Limburg en net als mij waren de aanwezigen volgens mij wel goed mee in het duurzaam leven. Ik weet niet of het de hele voorstelling was of maar een deel. Het duurde in ieder geval meer dan een uur.

Enige minpunt was eigenlijk dat ik er niet echt low impact naar toe kon. Erg genoeg is Kiewit om 11u 's morgens bereiken blijkbaar doenbaar vanuit Gent maar niet vanuit Maaseik.

Voor meer info kan je terecht op de site van deze Low Impact Man




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...