dinsdag 23 februari 2016

Mediteraanse venkelsalade

Omdat er hier ene niet zo zot is op venkel verwerk ik het meestal in mijn lunch. En om eens creatief te zijn nu op een mediterraanse manier.
Deze salade is makkelijk te maken en geeft je direct een zomergevoel. Salades maak ik ook regelmatig voor 2 dagen ineens en met deze is dat echt geen straf ;-)

Voor 2 porties
  • 50gr gierst of couscous
  • 1 venkel
  • 5 (groene) olijven
  • 3 zongedroogde tomaatjes
  • 5 stukjes courgette in het zuur (optioneel)
  • 1 lepel lijnzaadolie of olijfolie
  • 1 lepel kruidenazijn (van de courgette in het zuur) of gewone azijn
  • peper en zout
  • gerookt paprikapoeder
  • gedroogde chilipeper
  • Provençaalse kruiden  
  1.  Kook de gierst zoals aangegeven op de verpakking
  2. Snijd de venkel, olijven, zongedroogde tomaatjes en courgette fijn
  3. Meng de olie met de azijn en de kruiden
  4. Meng de groenten met de gierst en roer er de vinaigrette door
  5.  Klaar
OPMERKINGEN
  • Hier is de salade nog aangevuld met veldsla en alfalfakiemen
  • De vinaigrette deed ik op voorhand door de salade maar op het moment zelf deed ik er nog een lepel geroosterde zonnebloempitten bij
  • Wil je een vollere salade?  Kikkererwten zijn hier ook lekker bij.
Nog lunch-ideetjes met venkel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...