donderdag 18 februari 2016

Herfstachtige salade

Hoewel deze salade in februari gemaakt is gaf hij me en herfstgevoel. Waarschijnlijk door de champignons en de peren. Gecombineerd met rode quinoa gaf het wel een mooi resultaat.
Ook in de winter smaakt herfstsalade goed. Omdat ik perensiroop (van Vrolingen) in huis heb gebruikte ik hier een beetje in de dressing maar je kan dat natuurlijk ook weglaten. Al bij al is deze salade makkelijk te maken. Zoals vaak heb ik de lunchsalade ineens voor 2 dagen gemaakt, dat bespaart weeral tijd en energie.

Voor 2 porties
  • 50gr (rode) quinoa
  • 1 wortel
  • een peer
  • 125gr champignons
  • 40gr (alfalfa)kiemen
  • 1 lepel (lijnzaad)olie
  • 2 lepels (appel)azijn
  • een halve lepel perensiroop (optioneel)
  • 2 lepels gemengde zaadjes en pitten (zonnebloem-,pompoenpitten, hennepzaad,...)
  • 2 lepels rozijnen
  • peper en zout
  1. Kook de quinoa zoals aangegeven op de verpakking. Laat afkoelen
  2. Snij de wortel, peer en champignons in blokjes
  3. Meng de olie met de azijn en siroop
  4. Meng de quinoa met de groenten, peer, rozijnen, zaadjes, en kiemen
  5. Meng er tenslotte de dressing door
OPMERKINGEN
  • De alfalfakiemen kan je ook vervangen door andere kiemen
  • als je geen perenstroop hebt kan je appelstroop gebruiken of het gewoon weglaten
  • Toen ik de salade aan het eten was bedacht ik dat gedroogde veenbessen ook wel lekker zouden zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...