maandag 2 november 2015

Plaatkoek met havermout en appelmoes

Dankzij Sarah heb ik eindelijk terug een oven (en een wormenbak, een blender, een staafmixer, .een supercoole kampeerstoel en nog een halve uitzet). De oven stond hier nu al meer dan een week en ik had hem nog niet gebruikt. Ik heb het zo gemist om een oven te hebben maar was er zo aan gewend dat ik alle ideeën met een oven negeerde. Nu met de schoolvakantie heb ik toch eens tijd gemaakt om iets lekkers te bakken.
De eerste keer bakken in een nieuwe oven is nog wat aftasten en het voelde wat onwennig aan maar het resultaat was toch de moeite.

Voor een 15tal koekjes
  • 30gr kokosolie
  • 100gr havermout
  • 10gr oerzoet (= heel volle lepel)
  • half theelepeltje bakpoeder
  • scheutje vanille-extract
  • 2 lepels sojamelk
  • 70gr appelmoes (met rozijnen)
  1. Verwarm de oven voor op 180C en zet de kokosolie in een ovenbestendig schaaltje in e oven om te smelten
  2. Meng de havermout met het oerzoet en het bakpoeder
  3. Meng de sojamelk, appelmoes en vanille-extract onder de gesmolten kokosolie
  4. Meng de droge en de natte ingrediënten.
  5. Bekleed een bakplaat met bakpapier. Verdeel het deeg over de bakplaat en duw plat met de bolle kant van de lepel
  6. Bak in ongeveer 15 minuten. Laat afkoelen op een rooster.
  7. Breek in stuken en bewaar in een luchtdichte doos.
 OPMERKINGEN
  • Oerzoet kan je waarschijnlijk ook wel weglaten
  • Ik gebruikte appelmoes met stukken appel en rozijnen in en die proef je dan lekker maar dat moet je naar eigen smaak doen. Of je kan ook apart rozijnen toevoegen aan het deeg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...