woensdag 12 november 2014

Currysoep

Nu het terug wat kouder wordt is het weer volop tijd voor soep. Soep is zoiets geweldig: makkelijke manier om groenten binnen te krijgen, supergezond tussendoortje, verwarmende lunch, eenvoudig te maken en ideaal om alle mogelijke restjes te verwerken.
De laatste tijd heb ik het vrij druk (extra werk, een babynichtje dat ik al eens wil bezoeken, wat veel vrijwilligerswerk, mijn ouders die hun huis aan het renoveren en leeghalen zijn waardoor ik veel jeugdherinneringen moet uitsorteren,...) waardoor het koken en vooral het bloggen er wat meer bij inschoot. Gelukkig had ik van alles klaar in de diepvries zitten (en een frituur om de hoek, niet gezond maar zo af en toe komt dat er weleens tussen).
Anyway: ik had nog wat restjes verse groenten liggen die niet meer zo vers waren. Soep dus, van die lekkere dikke, die ik lekker kruidde.



Voor een 4tal grote porties
  • 2 wortelen
  • 6 kerstomaatjes (optioneel)
  • een halve kropsla
  • 1/4de savooikool
  • 1 liter water
  • peper en zout
  • een lepel currypoeder (kerrie)
  • olie
  1.  Snij de wortel in stukken
  2. Verhit olie in een grote pot en bak de wortelen met het currypoeder
  3. Snij ondertussen de savooi en sla in repen
  4. Voeg samen met het water toe aan de wortelen
  5. Snij de tomaatjes in 4 in voeg toe
  6. Laat een 20talminuutjes koken
  7. Kruid af met peper en zout
  8.  Mix de soep en geniet ervan
OPMERKING: ik gebruik biologische wortelen en schil die niet eens wanneer ik soep maak. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...