woensdag 19 november 2014

Pasta met courgette en zalm

In mijn vriezer zat ook nog zalm en paprika. In mijn voorraadkast lag pasta die vriendje gekocht had. Ik koop altijd bio volkorenpasta maar meneer heeft graag pasta met eieren. En die moest ook eens op (ondertussen zorg ik zelf dat er altijd voldoende volkorenpasta in huis in zodat hij er nooit moet kopen).

Voor 2 porties
  • 1 rode paprika
  • 2 kleine courgettes
  • Pasta naar keuze
  • 2 zalmfilets
  • 1 ui
  • 1 teentje look
  • 100ml room
  • een handje veldsla (optioneel, die was niet meer zo mooi voor in salade)
  • Peper en zout.
  • Olijfolie
  • 4 zongedroogde tomaatjes (optioneel)
  • een 10tal olijven naar smaak (ik gebruikte groene omdat de zwarte op waren)
  1. Kook de pasta zoals aangegeven op de verpakking
  2. Snipper de ui en knoflook
  3. Snij de courgette en paprika in blokjes
  4. Snij de olijven in halve ringen
  5. Snij de zongedroogde tomaatjes fijn
  6. Snij de veldsla in reepjes
  7. Snij de zalm in blokjes
  8. Verhit olie in een grote pan en fruit de ui en de knoflook
  9. Voeg de courgette en paprika toe
  10. Voeg de zalmblokjes toe.Laat een paar minuten bakken en draai dan om
  11. Voeg de veldsla toe en laat een minuutje meebakken
  12. Giet er dan de room bij en roer er de zongedroogde tomaat en olijven onder.
  13. Laat een paarminuten garen op een zacht vuurtje (onder een deksel)
  14. Kruid met peper en zout.Controleer of de zalm gaar is
  15. Serveer met de pasta

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...