vrijdag 14 november 2014

Savooicurry

Ik houd wel van savooikool maar weet niet altijd wat ik er mee moet doen. Savooi en tomaat vind ik altijd wel een leuke combinatie en daar heb ik dan een curry meegemaakt. Smullen. Alleen was de batterij van mijn camera weer leeg en moest de Smartphone van vriendje het werk opknappen.


Voor 4 porties
  • Rijst naar keuze
  • een 3/4de savooikool (grote)
  • 1 ui
  • 2 teentjes knoflook
  • 1 blik gepelde tomaten (of vers natuurlijk maar het is nu het seizoen niet)
  • Garam masala kruiden
  • olie
  1. Kook de rijst zoals aangegeven op de verpakking. Doe er eventueel wat kurkuma bij voor een mooie gele kleur
  2. Snipper de ui en de knoflook en fruit in wat olie met wat garam masala
  3. Snij de savooikool in reepjes en bak mee met de ui voor een paar minuten
  4. Doe er de tomaten bij en hak ze met een lepel in stukjes.
  5. laat met een deksel op de pot een 8-talminuten staan (indien het te droog zou zijn een klein beetje water toevoegen)
  6. Serveer met de rijst.
OPMERKINGEN:
  • Je kan ook tomatenblokjes gebruiken maar die zijn vaak duurder
  • Ik weet dat blikken niet zo goed zijn maar kastomaten of Spaanse tomaten kopen doe ik liever niet en met mate moet het kunnen.  Toch liever geen blik?Probeer dan pasata, in de Colruyt hebben ze biologische pasata in handige glazen flessen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...