zondag 16 november 2014

Turkse pizza met warmoes

Een paar dagen geleden deed ik na ongeveer een week mijn diepvriezer nog eens open. Geen idee wat er gebeurd was maar alles was 'besneeuwd' en er hingen ijsblokken in. Alles was nog wel bevroren. Was de stroom (voor ons ongemerkt) een tijd uitgevallen? Was hij niet goed afgesloten? Geen idee maar ik besloot om hem eens helemaal volledig op te maken. Ik heb geen verse groenten meer besteld.Eerst moet de diepvries op (en het verse dat ik nog heb liggen natuurlijk).
Ook lag er nog van alles anders in de diepvries zoals bijvoorbeeld 3 tortilla's. De tortilla's waren wel suiker- maar niet E-nummervrij. Ze moesten wel eens opgemaakt worden natuurlijk. En ik had nog verse warmoes. Zo kwam ik op de ingeving om een soort van Turkse pizza te maken.

Voor 2 porties
  • 3 grote tortilla's (of 4 kleinere)
  • 1 ui
  • 1 teentje look
  • ongeveer 300ml passata
  • een grote zak warmoes
  • olijfolie
  • peper, zout, tijm,...
  • geraspte kaas
  1.  Snipper de ui en de knoflook
  2. Snij de warmoes in kleine reepjes
  3. Verhit wat olijfolie in een pan
  4. Fruit de ui met de knoflook
  5. Voeg de warmoes toe. Laat een paar minuutjes bakken
  6. Voeg de passata toe en laat een paar minuutjes pruttelen.
  7. Verwarm ondertussen de toritalla's in de oven of pan.
  8. Kruid het groentemengsel naar smaak
  9. Besmeer een tortilla met de groenten en bestrooi met geraspte kaas
  10. Rol op, smakelijk.

OPMERKING
  • Geen warmoes? Gebruik spinazie 
  • Varieer met groenten. Voeg vb paprika en olijfjes toe.
  • Varieer met kruiden
  • Liever zelfgemaakte tortilla's? Hier is een recept.
  • Vriendje vond het lekkerder met rotzooi knoflooksaus




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...