zaterdag 10 september 2016

Romige rauwe courgettesoep

Van mijn ouders had ik een mega courgette van meer dan 1,5kg gekregen. Deze zijn veel wateriger en minder smaakvolle dan kleinere courgette. Een deel van deze courgette heb ik gebruikt om in te maken, en de rest? Daar maakte ik deze heerlijke koude soep van.
Koude soep is meer dan gazpacho. En zo makkelijk om te maken. Alles in de blender en klaar. Deze soep is ook ideaal om als lunch mee te nemen. Eet er gewoon wat roggecrackers bij en klaar.

Voor 3 a 4 porties

  • 400gr courgette
  • 100gr champignons 
  • een paar blaadjes sla
  • een klein rood pepertje
  • 1 sinaasappel
  • 1 eetlepel hennepzaad
  • een scheutje citroensap
  • een scheutjes lijnzaadolie
  • peper en zout
  1. Was de courgette en snij in grote stukken.
  2. Maak de champignons schoon en snij eventueel in twee
  3. Was de sla
  4. Schil de sinaasappel.
  5. Verwijder de zaadlijsten van het pepertje (of niet als het wat pittig mag zijn)
  6. Doe alles in de blender en mix. Proef en kruid eventueel nog wat bij. 
  7. Drink meteen of bewaar in de koelkast
OPMERKINGEN
  • De sla deed ik erbij omdat ik nog een paar blaadjes niet meer zo stevige sla had liggen
  • Je kan ook nog andere restjes groenten toevoegen

1 opmerking:

  1. Super lekker. Ik had geen sinaasappel maar wel een citroen. In plaats van champignons een avocado en een kop warm water. Beetje gember erbij...Was echt super super lekker!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...