zaterdag 24 september 2016

Eetdagboekje

Het is weeral een tijdje geleden dat ik een eetdagboekje geplaatst heb. Hier staat alles wat ik deze week gegeten heb. Aangezien ik nog altijd veganistisch eet zijn het alleen maar plantaardige dingen. Misschien vindt je hier inspiratie om ook plantaardig te eten. Tenslotte begint er weer bijna een nieuwe veganchallenge (op 1 oktober)

Maandag moet ik 's avonds les geven dus begin ik later en warm ik meestal een restje van zondagavond op als avondeten. Vrijdag, zaterag en zondag werk ik niet en wordt er niet altijd ontbeten.
En omdat gezond eten best wel wat keukenwerk vereist, maak ik regelmatig maaltijden voor 2 dagen. Dat bespaart werk en tijd.



Zaterdag
Muesli met appel, kaneel en sojamelk
Een handje druiven
Speltbrood met radijsjeslofpesto en pindakaas (niet op 1 boterham hoor)
Een handje zelfgemaakte studentenhaver
Pizza met plantaardige mozarella (uit de biowinkel)


Zondag
Speltbrood met radijsjeslofpesto en speltbrood met banaan
Bosvruchtensmoothie (bij een plaatselijke ijsjeszaak waar mijn vriend een ijsje at)
Mediterraanse snijbonen met gierst
Appeltaart 

Maandag
Warme appelsoep

Quinoasalade met mango 
2 rijstwafels met radijsjeslofpesto  
Mediterraanse snijbonen met gierst 
Appeltaart
 
Dinsdag
Koude appelsoep
Een speculaasje bij de thee
Quinoasalade met mango
Andijviestampot met pindasaus en gebakken tempeh
Een handje druiven

Woensdag
Havermout met sinaasappel en mango
Een speculaasje bij de thee
Bietensoep met roggecrackers
Andijviestampot met pindasaus en gebakken tempeh
2 glaasje wereldwinkel fruitsap (op een vergadering)

Donderdag
Havermout met sinaasappel en mango
Een speculaasje bij de thee
Bietensoep met roggecrackers
Een pruim en een paar walnoten
Snelle pasta met courgette  



Vrijdag 
Een appel
Bietensoep met brood van bij de bakker
Een pruim en een paar hazelnoten
Pompoenbonenburger met een simpele salade, hasselback aardappels en supermakkelijke knoflooksaus



2 opmerkingen:

  1. Wat leuk als inspiratie, thanks! Dus ja, vaker delen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik probeer het regelmatig te doen maar meestal vergeet ik om alles bij te houden ;-)

      Verwijderen

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...