donderdag 23 maart 2017

Rauwe salade

Eergisteren kon je hier al lezen hoe ik boekweitkiemen maar wat doe je er dan mee? Ik gebruik het gewoon om een maaltijdsalade mee te maken. Een helemaal rauwe salade. Zo heb je geen energie nodig om iets te koken en geniet je van een lekkere en supergezonde lunch.
Je kan een beetje variëren met wat je in huis hebt, dat doe ik altijd als ik iets maak. Deze salade laat zien dat je ook met wintergroenten een lekkere rauwe salade kan maken.
De appelazijn heb ik zelfgemaakt maar je kan ook appelazijn uit de winkel gebruiken. 


Voor 2 porties


  • 50gr boekweit, gekiemd (gewogen oor het kiemen) 
  • 20gr rode linzen, gekiemd (gewogen voor het kiemen) 
  • 2 wortels 
  • 1 rode ui 
  • Halve conference peer 
  • 5-tal champignons 
  • lijnzaadolie 
  • Peper en zout 
  • Appelazijn
  1.  Snipper de ui, snij de wortels, peer en champignons in stukjes
  2. Meng een scheutje olie met wat appelazijn en kruid met wat peper en zout.
  3. Meng alles onder elkaar en klaar.
OPMERKINGEN
  • Je kan de wortels natuurlijk ook raspen maar ik vind snijden makkelijker en heb er graag wat bite aan.
  • Een rode ui kan je natuurlijk ook vervangen door een gewone maar een rode smaakt toch wat zachter en kleurt mooier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...