dinsdag 5 januari 2016

Wat kan je dit jaar van mij verwachten?



“Nieuwjaar, nieuwe kansen”  zit meneer rotzooivrij hier al een aantal dagen te grappen. Via ma vie en vert kwam ik erachter dat er in 2016 opnieuw een Bookchallenge van De verbeelding is en op diezelfde site kwam ik de “gratis blogkalender voor beginners” tegen.  Niet dat ik mezelf nog een beginner noem na meer dan 2,5 jaar maar ik had wel al langer het gevoel dat er iets meer orde in mijn blog mocht komen. 

Ik was al een tijdje bezig met elke 2 dagen iets te posten maar dat was soms verwarrende, voor mij toch. Dus heb ik besloten om iets gestructureerder te werken. Ik ben benieuwd (aangezien ik allesbehalve bekend sta als ordelijk, gestructureerd, nauwkeurig,…)

Maar wat kan je verwachten?

Elke dinsdag, donderdag en zaterdagochtend een nieuwe blogpost. Voornamelijk recepten met op zaterdag verwenrecepten of iets langere bereidingen. Op dinsdag en donderdag komen dan meer doordeweekse recepten. Maar ook reviews, uitstapjes, zelfmaak dingen, iets uit de actualiteit,... komen aan bod.

Daarnaast zijn er ook een aantal terugkerende items. Een paar die al bestonden en een paar nieuwe maar alles weer iets beter geordend:


1. Duurzame dinsdag: Elke tweede dinsdag van de maand geef ik ecologische tips rond 1 thema 
  
2. De tweemaandelijkse schrapping: In de oneven maanden lees je de derde donderdag hier over een product(groep) die ik definitief uit mijn menu haal. Niet enkel thuis maar ook buitenshuis.


3. Tiptop: In de even maanden verschijnt er elke derde donderdag een soort “Tien om te zien”. Niet met Vlaamse meezingers maar met onmisbare producten, succesrecepten,…

4. Book Challenge: Dit jaar doe ik dus mee met de book challenge van de verbeelding (ga zeker eens kijken en schrijf je ook in). De laatste zaterdag van even maanden geef ik hier een overzicht van de voortgang. En ik ben nogal ambitieus: ik begin met maar 1 challenge per boek en ga dus minstens 30 boeken lezen. Tenzij ik het na een half jaar niet meer zie goedkomen natuurlijk ;-)

5.Eetdagboekje: In oneven maanden verschijnt er elke laatste zaterdag een eetdagboekje van 1 week uit de voorbije maand (lees: die week dat ik er in slaag om het te noteren).

Daarnaast zie ik op veel blogs leuke logo's en mooie foto's dus ik heb me voorgenomen om daar ook aan te werken. Wat de mooie foto's betreft: daar probeer ik al lang aan te werken. Alleen is het weinig duurzaam om eerst een mooie styling te doen,foto's te trekken en nadien mijn eten terug op te warmen. Ook het kopen van mooi servies of tafellakens etc wil ik niet doen (nu gebruik ik meestal handdoeken of kleding). Voor fotobewerking heb ik geen geduld. Maar soms ben ik al eens fier op het resultaat van een foto en ik ga er nu toch wat meer aandacht aan besteden.

Voor de rest wens ik jullie nog een gelukkig en gezond nieuwjaar met veel blog-, lees- en kookplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...