maandag 30 juni 2014

Biet sinaasappelsalade

Ik moet nog een paar daagjes werken om mijn administratie in orde te brengen en op te ruimen en dan is het ook voor mij zomervakantie. Ik probeer die laatste dagen op school ook weer een lekkere lunch te hebben. En dat lukt zeer goed.
Voor 1 portie
  • 1 gekookte rode biet
  • 1 sinaasappel
  • een sjalotje
  • een lepel lijnzaadolie (of andere)
  • 1 lepel balsamico azijn.
  1.  Snij de biet in stukken
  2. Pel de sinaasappel en snij in stukken. Vang zoveel mogelijk sap op
  3. snipper de sjalot en meng met de sinaasappel en bieten
  4. Meng de olie en azijn met opgevangen sap en overgiet hier de salade mee
  5. Lekker met een stukje speltbrood, suikervrije crackers of gekookte boekweit
De rode biet rooster ik meestal in de oven, ingepakt in aluminiumfolie ongeveer 1 uurtje op 180C, al is dat natuurlijk afhankelijk van de dikte van de bieten. Je kan ze ook voorgekookt vinden. Bij de Aldi in NL heb ik al biologische voorgekookte bieten gezien maar ik weet niet over e-nummers ofzo inzitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...