dinsdag 4 april 2017

Zondags ontbijt

Ik weet het, het is vandaag al dinsdag maar het is ook Paasvakantie dus heb ik tijd om 's morgens een uitgebreid ontbijt te maken. Of eerlijk gezegd, meer een brunch.
Misschien ben je al een ergens scrambled tofu tegengekomen, wel dit is mijn versie ervan. Of de versie die ik nu heb klaargemaakt. Alles hangt bij mij gewoon af van de inhoud van mijn koelkast.
Het sap op de foto is trouwens bloedappelsiensap. Gewoon 2 bloedsinaasappels (zonder schil natuurlijk) in de blender gooien.


Voor 1 portie


  • 1 ui 
  • 1 wortel 
  • Champignons
  • 100gr tofu
  • snuf kerriepoeder
  • half koffielepeltje kurkuma  
  • Peper en zout 
  • Gedroogde peterselie (of verse) 
  • 2 sneetjes (oud) volkoren brood
  • olijfolie
  1. Verkruimel de tofu in een kom. Roer het kerriepoeder, kurkuma en een snufje peper en zout erdoor
  2. Snipper de ui, snij de wortelen en champignons in blokjes
  3. Verhit olie in een pan en fruit de ui. Voeg de wortelen toe en bak kort mee. Voeg een bodempje water toe en laat kort stoven. 
  4. Als het water verdampt is voeg je de champignons toe. Bak kort mee en voeg dan de tofu en wat gedroogde peterselie toe.  
  5. Roerbak tot alles gaar is. Kruid bij naar smaak
  6. Rooster het brood.
  7. Serveer het geroosterd brood met de groenten en tofu. 
OPMERKINGEN
  • ik heb nog zure rode ui op mijn bord liggen.  Is gewoon fijngesneden rode ui met wat azijn in een potje en dan een dag of 2 laten staan in de koelkast.
  • Hoeveel champignons het waren weet ik niet juist. Ongeveer een half klein bakje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...