woensdag 1 april 2015

Review: gedroogde mango van de Wereldwinkel

Misschien is het sluikreclame maar het is met een goede reden. Als vrijwilliger in een Oxfam Wereldwinkel moet ik toch ook de producten wat promoten.
In plaats van de noten, chips of chocolade ging ik dezekeer voor een veelgezondere optie: De gedroogde mango's


Wat?
Een zakje van 100gr met gedroogde mango's uit Burkina Faso. De ingrediëntenlijst is heel kort: Gedroogde mango's. (van de zoete Brooks mango). Geen toegevoegde suiker of wat dan ook dus.

Prijs
€2,65 voor een zakje van 100gr. Te koop in een Oxfam wereldwinkel. 

Mijn mening
In een ver verleden, toen ik nog op de middelbare school zat, was ik ook al vrijwilliger bij een wereldwinkel en toen at ik deze mango's al heel graag. Ondertussen is er vanalles veranderd maar de mango's blijven lekker. Ze zijn lekker zoet en snacken lekker weg. Nochtans is het geen bodemdrang zakje en kan je er dus wel een tijdje mee toekomen.
Je kan ze weken en dan verwerken in gerechten maar ik eet ze nog het liefste zo.
De mango's zijn ook lekker om te mengen door studentenhaver of om in een gezond snoeppotje te steken.
Enig nadel: ze zijn niet biologisch. Maar ik probeer alles biologisch en/of fairtrade en/of lokaal te kopen en deze mango's zijn toch al fairtrade.

Extra
Hier vind je meer achtergrond over de herkomst van de mango. 
Als je de prijs een probleem vindt: bij 4x bloedgeven of 2 plasma- of bloedplaatjesdonaties kan je een wereldwinkelbon van €5 kiezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...