woensdag 8 oktober 2014

Polenta met marjolein

Dit bericht wou ikvorige week alplaatsen maar er was een probleem met mijn computer. Dus bij deze:

Polenta is leuk om mee te experimenteren maar eigenlijk doe ik dat wat te weinig. Zondag dacht ik ineens aan polenta toen ik op zoek was naar iets leuk voorbij de kruidige salade. Zo kon ik ineens alle geplukte wilde marjolein gebruiken. En omdat ik iets veganistisch wou deed ik er geen kaas maar gistvlokken onder

Voor 2 porties
  • 60gr polenta
  • 250ml water
  • 1 lepel olijfolie
  • 2 lepels edelgistvlokken
  • 1 pijpajuintje
  • wilde marjolein (of oregano)
  • peper en zout
  1. Breng het water aan de kook
  2. Giet er dan onder voortdurend roeren de polenta door
  3. Blijf roeren tot er geen klonters meer zijn
  4. Zet het vuur uit en zet een deksel op depot en laat de polenta nog even na gare.Laat ongeveer 5 tot 10 minuten staan
  5. Was de lente-ui en de marjolein en snij fijn
  6. Doe de polenta in een ovenschaal of bakje
  7. Roer er de kruiden, edelgist, peper en zout en olijfolie onder
  8. Spreidt het mengsel uit tot een koek naar wens 
  9. Laat volledig afkoelen. 
  10. Klaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...