zaterdag 29 oktober 2016

Sla tapenade

Met de aankoop van een huis en een verhuis in het vooruitzicht wil ik niet meer teveel boodschappen doen. Om te besparen en om niet teveel voorraad te moeten verhuizen. Dus maak ik maar zoveel mogelijk zelf. Zoals lekkere spreads.
Sla zit soms in mijn groentepakket en ik vind het een moeilijke groente. Een paar blaadjes eet ik ervan maar een hele krop? Laat staan 2? Vaak doe ik ze in de soep maar mijn vriezer zit nog vol met soep dus dat was geen optie. Gelukkig zijn er nog spreads.


Het leuke van een spread is dat je er veel restjes in kan verwerken. Gewoon kijken wat er in de koelkast ligt en hopla: weer lekker plantaardig broodbeleg

Voor een boterham of 5
  • 70gr gekookte kidneybonen
  • 100gr sla
  • 1 lepel (lijnzaad)olie
  • 1 lepel gistvlokken
  • 3 gedroogde tomaatjes
  • 5 zwarte olijven
  • 2 koffielepletjes kappertjes
  • Peper en zout
  • 2 takjes peterselie
  • 4 stukjes courgette in't zuur (optioneel)
  1.  Doe alles in een hakmolen
  2. Mix tot een redelijk gladde massa
  3. Eet meteen op of bewaar een dag of 2 in de koelkast.
 OPMERKINGEN
  • varieer al naargelang wat je hebt. Andere peulvruchten zijn ook mogelijk, andere kruiden, andere smaakmakers,...
  • Geen courgette in't zuur? Geen probleem. Voeg voor een zure toets eventueel zure augurkjes of een klein beetje appelazijn toe.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...