zaterdag 9 juli 2016

Veganistische chocomousse zonder banaan

Opeens zin hebben in chocomousse. Je kent het gevoel wel. Alleen eet ik als veganist geen eieren en heb ik ook niet standaard bananen in huis (omdat die van ver moeten komen en dus ecologisch gezien niet het best fruit zijn). Dit vroeg weer eens om een kookexperiment. En het was geslaagd!
Eigenlijk had ik deze ingeving al eens gehad toen ik deeg van een bonenbrownie proefde. Eigenlijk was dit ook ongebakken lekker. En nu had ik nog wat zwarte bonen over van een ander recept dus was het tijd om het rauwe deeg wat te perfectioneren. Dit is gewoon nog makkelijker klaar te maken.


Voor 3 a 4 porties

  • 150gr gekookte zwarte bonen
  • 2 lepels ahornsiroop
  • 2 koffielepels rauwe cacao
  • 20gr geraspte kokos
  1. Doe de bonen, cacaopoeder en ahornsiroop in een kom en mi heel fijn.
  2. Roer er de geraspte koks onder.
  3. Doe dit in kommetjes en laat wat opstijven in de koelkast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...