zondag 3 juli 2016

Review: "How to stay young"

Mijn ouders kwamen hier eten, ik plantaardig, de andere kregen er zalm bij.  Mijn moeder denkt dat veganisme toch niet zo gezond is, mijn vader kan zich niet voorstellen dat mensen vrijwillig vlees en zuivel zou laten staan. En tijdens het eten ging het natuurlijk over het feit dat ik veganistisch eet. Mijn vader had hier iets verrassend over te vertellen: Als je lang en gezond wil leven moet je....................veganistisch eten. Hij had namelijk een documentaire gezien op Canvas (België 2). Dus veganistisch eten is juist heel gezond, al ging hij zijn voeding niet veranderen.
Toen ze weg waren ging ik die documentaire natuurlijk eens opzoeken.

"How to stay young" is een tweedelige BBC-documentairereeks (april 2016) waarin men opzoek gaat naar geheimen om langer te leven. De eerste aflevering gaat over het lichaam, de tweede over de hersenen. Ik heb enkel de eerste gezien (want de tweede vond ik niet op youtube).
De eerste aflevering begint al goed met een eenvoudig testje om te kijken hoe fit je bent en hoe lang je zal leven. Dan vertelt men over allerlei onderzoeken, waarom levensstijl en bepalende factor is en hoe je die kan verbeteren. Zowel voeding, beweging en stres kwamen aan bod.
Zoals elke moderne documentaire wordt het verhaal heel duidelijk en amusant gebracht.Toch wordt het ook goed onderbouwd.

Voor mij was de belangrijkste conclusie dat veganisme de beste voedingswijze is om lang en gezond te leven. De documentaire kan je misschien ook laten zien als je veganist bent en mensen in je omgeving zich zorgen maken over je gezondheid. Er zijn ook nog andere conclusies maar ik zal niet alles verklappen, kijk er gewoon zelf naar:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...