donderdag 14 juli 2016

Sinaas-sesam-smoothie

Tijdens het schooljaar zijn de meeste maaltijden redelijk goed gepland. 's Avonds maak ik lunch en ontbijt voor de volgende dag en weet ik meestal ook wat als avondmaal gaan eten. In de grote vakantie is het allemaal wat relaxter.
Ik maak meestal mijn plantaardige melk zelf omdat dit goedkoper en afvalarm is. Een pak sojamelk doe ik zo af en toe open als de planning toch ergens fout loopt.In de vakantie probeer ik dat et vermijden. Als er dan 's morgens geen notenmelk is bedenk ik maar een ander recept.
De tahin bedacht ik toen ik vond dat e rook nog iets van noten of zaden in de smoothie mochten. Sesam en sinsaasappel is natuurlijk wel een geslaagde combo.En ik had gelijk ;-)


Voor 2 porties
  • 2 sinaasappels
  • 50gr havermout
  • 1 overvolle eetlepel tahin
  • Eventueel ene beetje kraanwater
  1. Schil de sinaasappel en snij in 4.
  2. Doe de sinaasappel, havermout en tahin in de blender en mix tot een smoothie.
  3. Als het te dik is kan je wat water of ijsblokjes erdoor mixen. 
  4. Verdeel over 2 glazen en drink direct
OPMERKINGEN
  • Deze ontbijtsmoothie is snel klaar en je hebt er maar 3 ingrediënten voor nodig. Eigenlijk is het dus ook ideaal voor op drukke ochtenden. 
  • Je kan de havermout ook weglaten en gewoon als tussendoortje deze smoothie drinken. 
  • Je kan ook de smoothie verdelen over glazen en dan de blender even naspoelen met water. Verdeel dit water dan ook over de glazen (zo is de smoothie iets minder dik en heb je het onderste uit de kan, euhm... blender gehaald.) 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...