dinsdag 10 februari 2015

Sushi-salade

Met een groentepakket is het soms wat passen om alles in een gerecht verwerkt te krijgen maar het leuke is dat je zo veel experimenteert en dat best wel kan meevallen. Het resultaat combineren met wat voorraadkastdingen en opeens heb je een superleuke en naar het schijnt hippe salade.
In plats van quinoa kan je ook gewoon rijst gebruiken maar dat had ik pas gegeten. De broccolischeuten kan je vervangen door andere scheuten of gewoon weglaten.
En de momenteel wekelijks terugkerende veldsla geraakt zo ook weer op. Het was in ieder gevalweer smullen vanmiddag. Leuk om te weten dat er morgen nog zo'n portie op mij staat te wachten

Voor 2 porties
  • 60gr quinoa
  • een halve komkommer
  • 2 handjes veldsla
  • 1/3de witte kool
  • 1/4de ui
  • 2 norivellen
  • 2 handjes broccolikiemen
  • een beetje (gedroogde) gember
  • 2 lepels sesamzaadjes
  1. Kook de quinoa zoals aangegeven op de verpakking maar voeg een paar klein stukjes gember to aan het kookwater. Giet af en laat afkoelen
  2. Snij de komkommer in kleine blokjes, de witte kool in reepjes en snipper de ui
  3. Was de veldsla en verwijder eventueel de 'voetjes'
  4. Scheur of snij (of nu ik dit aan het typen ben klinkt knip ook wel logisch, moet ik volgende keer eens proberen) de norivellen klein
  5. Meng alles tot een leuke salade.
Als dressing kan je bijvoorbeeld een beetje sojasaus gebruiken. Of je kan zoals ik lekkere wasabi-mayo maken. Deze is wel niet helemaal rotzooivrij.

Voor 2 porties wasabimayo
  1. Meng de mayo met een beetje wasabi.Proef en voeg wasabi toe tot het voor jouw goed is. 
Ik heb nog altijd geen rotzooivrije wasabipasta gevonden. De beste die ik tot nog toe gevonden is van de Aldi (tijdens de Asia weken). Enkel sorbitol stoort me hierin. Nu is de tube leeg en moet ik toch nog eens zoeken naar een rotzooivrije wasabi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...