donderdag 26 januari 2017

Hasselback rapen

Er is hier in huis iemand die niet zo'n fan is van rapen. Als ze dan in ons groentepakket zitten zoek ik al eens graag leuke manieren om ze klaar te maken. Ik dacht ze te roosteren maar eigenlijk is mijn oven daar wat te klein voor. En toen dacht ik aan hasselbackaardappeltjes. Een raap is toch ook een knol. Zou het werken? Geen idee maar dat wou ik wel testen en het resultaat is: Lekker natuurlijk.
Eigenlijk zijn ze gemakkelijk te maken en in combinatie met hasselback rapen, een zelfgemaakte vegaburger en een lekker sausje geeft het echt wel een fastfood-idee.



Voor 2 porties
  • 4 kleine rapen (of meer/minder,afhankelijk van de grote)
  • 1 teentje look
  • kruiden naar smaak
  • 1 lepel olijfolie (of andere)
  1. Was de rapen en snij er de lelijke uiteinden van af.
  2. Snij er dunne schijfjes in (niet helemaal door).
  3. Snipper de look en meng in een kommetje door de olijfolie, voeg kruiden naar smaak toe
  4. Leg de rapen op een met bakpapier beklede bakplaat en smeer ze met een borsteltje in met de olijfolie
  5.  Zet ze in een oven op 200C
  6. Smeer ze na 15 minuten opnieuw in met wat olie (de rapen moeten al wat open staan) en zorg dat er wat knoflook tussen de schijfjes zit.
  7. Zet nog 10 tot 15 minuten in de oven
  8. Haal uit en serveer warm
OPMERKINGEN
  • Als je grote rapen hebt kan je ze halveren. Snij dan schijfjes in de bolle kant. 
  • Het ziet er speciaal uit maar eigenlijk vind ik heelmakkelijk. Het is even wat snijwerk maar alles is altijd lekker krokant.
  • De oven voorverwarmen is niet nodig. 
  • Ik gebruikte naast knoflook enkel peper en zout
  • Als je het nog niet wist: aardappels maak je op dezelfde manier.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...