zondag 9 augustus 2015

Zelfgemaakte kruidenboter

Nu we een barbecue hebben wil er hier iemand kruidenboter. Kopen in de winkel kan natuurlijk en waarschijnlijk is het ook nog wel rotzooivrij te vinden maar het is gewoon zo simpel om zelf te maken. Zeker als je verse kruiden in de tuin hebt.

Voor een klein potje
  • 100gr boter
  • 1 teentje knoflook
  • een handje peterselie
  • een klein handje basilicum
  • eventueel andere verse kruiden
  • peper en zout
  1. Haal de boter uit de koelkast zodat ze zacht wordt. 
  2. Snipper de knoflook heel fijn
  3. Hak de kruiden heel fijn
  4. Kruid met wat peper en zout
  5. Meng alles onder elkaar met behulp van een vork.
  6. Proef eens en voeg eventueel wat extra kruiden toe
OPMERKINGEN
  • Je kan het een paar dagen bewaren in de koelkast
  • Heb je een restje oud brood? Smeer er kruidenboter op en grill het even op de bbq. 
  • Kijk gewoon naar de kruiden die je in de tuin hebt en voeg deze toe.

1 opmerking:

  1. Je hebt gelijk. Tot voor kort kocht ik (biologisch) kruidenboter, maar nu ik weet hoe simpel het is om zelf te maken, vraag ik me af waarom ik dat niet eerder deed.
    Ik maak het met minder ingredienten: roomboter op kamertemperatuur, italiaanse kruiden (gedroogd), (himalya)zout, goudsbloemblaadjes.
    Zonder goudsbloemblaadjes kan natuurlijk ook.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...